Singapore og Indonesia

Singapore var helt fantastisk. S mye gjre, men samtidig alt for kort tid. Jeg har spist utrolig god indisk mat. Bodde i Little India, s det passet meg bra! Singapore er ett land med blanding av mange forskjellige kulturer. Srlig indisk og kinesisk.

Jeg beskte botanisk hage. Utrolig stor og fin! Var fint kunne trekke seg tilbake, sette seg ned og nyte roen naturen har by p. Det var mange hager og en av dem var fylt med orkideer. Og nr kvelden kom, dro jeg til en lokal familie med opphav fra India. Der fikk jeg servert indisk mat, noe av det beste jeg har smakt! Samtidig som jeg fikk ett innblikk i kulturen, utrolig spennende!

Dagen etter dro jeg ut til Gardens By The Bay. Beskte ett NASA museum. Nt utsikten og de utrolige trrne. Det er veldig lett bruke kollektiv transport. Buss og t-bane gr hele tiden. S jeg tok t-banen til Senosa hvor jeg beskte verdens strste akvarium, spise en bedre middag og spankulerte rundt. S bar det tilbake til Gardens By The Bay for se p lysshowet de lager med trrne. Anbefales. Mye jeg ikke rakk gjre, s jeg vil definitivt tilbake!

Videre bar flyet til Bali og Ubud. Likte med kjempe godt. Frste jeg gjorde var g ned til byen for kjpe meg kokosnttis og f en time med full kroppsmassasje. Avslappende. Da jeg kom tilbake p hostellet mtte jeg noen hyggelige jenter som jeg var med helt til jeg dro til Lombok. Vi beskte riskre, hellig vann og testet utelivet.

Gili T. Tror jeg nesten aldri har sett ett s klart vann, fine strender og morsomt uteliv. Her leide vi oss sykkel slik at vi kunne utforske ya. Hadde jeg hatt mer tid, ville jeg definitivt beskt alle tre yene!

Jeg har alltid syns at surfing er noe som ser veldig gy ut. S jeg bestemte meg for booke meg inn p en surfecamp p Lombok en uke. Det var ett godt valg! Campen het Kura Kura surfcamp! Her var vi totalt 6 deltakere og 3 surfeinstruktrer.

Vi hadde mye tid i vannet. Vi surfet i over 4 timer hver dag, noe som var slitsomt, gy og vanskelig. Hvem skulle trodd at surfing var spass bra trening? Etter en uke er jeg stl i kroppen og har blmerker og sr overalt! Jeg kunne heller ikke bedt om en bedre gruppe. De gjorde virkelig uken helt super.

Siste dagen i Indonesia tilbringte jeg med to flotte jenter fra surfecampen! Jeg og Kristina dro fra Changgu til Uluwatu for mte Olya! Perfekt dag med god mat, sol, utsikt jeg sent vil glemme og godt selskap. N er jeg kommet til Cairns, Australia. Klar for nye eventyr!