Hanoi, Vientiane, luang prabang, Vang vieng, chiang khong, chiang Mai

S mye som har skjedd. Tet (kinesiske nyttret) dela mye av opplevelsen av Hanoi. Alt var stengt. Og planen om mte Emil var bare glemme siden det ikke gikk noe taxi eller kollektivt i den landsbyen han befant seg i. Heldigvis var det noen f restauranter som var pent s vi fikk spist bde lunsj og middag. Ellers beskte vi ett fengselsmuseum. Det var god stemning nr vi var ute tok ett par l. Vi satt ute p gaten p en virkelig lokal spise/drikkested. Guiden vr kjpte noe som lignet p kyllingnuggets og ville ikke si hva det var vi spiste fr vi hadde spist opp. Det viste seg at det var HUND!!!! Ble lettere sjokkert for si det snn!

Videre tok vi flyet til Laos og Vientiane. Frste som mtte oss var en fantastisk flott natur. Laos er ett mye mindre land enn Vietnam, noe vi merket p trafikken. Befolkingen var hflig og en annen kultur. Alle m ta av seg p beina fr man gr inn, enten det er hus, bt eller hotell. Det er nedverdigende ta noen p hodet. Skal heller ikke henge underty og bikini hyere enn hodet.

I Vientiane var beskte vi ett lite marked og feiret Patryece med middag og kake. Hadde vinduet vendt ut mot de vakre fjellene, s vi s solnedgangen fra balkongen. Dagen etter kjrte vi tuk-tuk og fikk med oss de viktigste severdighetene.

Busset videre til Vang Vieng. For ett sted. Laidback stemning og hyggelige folk. Her kjrte vi store baderinger p rekke og rad inn i en grotte. Padlet kajakk nedover elven. Stoppet og spiste lunsj fr vi padlet videre. Det er den beste lunsjen jeg noen gang har ftt. Guidende vre laget mat p bl og serverte det p baksiden av to kajakker. Nedover elven var det mye strandbarer. Vi stoppet innom en og det var skikkelig god stemning. Chilla i store baderinger ute i vannet og hrte musikk. Det hele avsluttet med en bl lagune. S mye bading og morro.

Luang Prabang var neste stopp. P vei dit var det umulig ikke bli bilsyk. Kjrte over fjell, svingete og drlig vei. Men vi stoppet p ett utsiktspunkt og det var utrolig vakkert!

Det frste vi gjorde var g opp til ett tempel for se p solnedgangen. Det var trappetrening det! Dagen etter beskte vi en bjrnepark som har som ml f bjrner som har vrt i fangenskap ut i det fri. Det var veldig fint. P samme sted var det fossefall og bading!

P kvelden var det ett gigantisk nattmarked og jeg fikk virkelig sansen for prute og fant ut at det var noe jeg faktisk er litt god til. Haha! Midt i folkemengden traff jeg min tremenning fra Danmark som jeg ikke har sett p 10-15 r. Hvor tilfeldig er ikke det? Han og folkene hans joinet oss p utestedet og s dro vi p bowling da utestedet stengte klokken 23. Sykt gy!

Etter en litt sen natt, var det hardt komme seg opp klokken 6 om morgenen. Men det var godt kunne slappe av p slowboaten i 6 timer fr vi beskte en landsby som vi overnattet i. For ett kultursjokk. Her hadde de virkelig ikke mye, men det var kult kunne bo med de og se hvordan de lever.

Dagen etter tok vi igjen slowboat til tilbake til Thailand. Laos er til n favoritten. For ett land!

Tilbake i Thailand var Chiang Mai helt utrolig. Vi tilbringte en hel dag med elefanter. S fine dyr. Her er det elefanter som har vrt i fangenskap som skal ut i det fri. Jeg lrte fem kommandoer, matet de med agurk, badet i gjrme og smurte de inn i gjrme og badet i elven med dem. En av mine favorittdager!

Nattoget tilbake til Bangkok og tilbringte den siste dagen p ladyboy show. Noe som var gy!

S trist si hadet til alle de fine menneskene jeg har mtt. Noen mter jeg igjen senere p turen og s hper jeg at jeg treffer resten igjen ved en senere anledning. N sitter jeg p flyplassen og venter p flyet til Phuket hvor jeg skal mte Vilde og Helene!