Nha Trang, Hoi An, Hue og Ha Long Bay

Nha Trang hadde ett snevert uteliv, men vi kjpte ett par drinker fr vi gikk p butikken og kjpte oss ett par l, satte oss p stranden, snakket, danset og koste oss! Ikke helt feil det heller!

Dagen etter sto noen av oss opp tidlig for dra inn i jungelen. Siden vi ikke hadde guid fant vi ikke veien helt opp til toppen, men fikk sett en foss eller to og det var utrolig fint! Helt grnt vann!

Nr vi kom tilbake til hotellet bar det rett til lunsj fr vi skulle videre til gjrmebad! Det var sykt deilig! Gjrmen var mye kaldere enn jeg hadde tenkt og vi fikk plass i ett bad alle sammen. Etter det vasket vi det av oss og gikk gjennom hytrykk, slappet av i mineralvann og tok en svm i bassenget. Huden var silkemyk etterp! Aldri hatt s glatt hud! Det var en fin avslapning fr vi igjen skulle ta nattog!

Tidlig dagen etter ankom vi Hoi An, som er en av mine favorittbyer hittil. Det var en utrolig fin by med mye sjarm, litt mindre og mer oversiktlig enn de andre byene vi har vrt i. I denne byen mtte man kjpe en billett som inkluderte ulike typer av kulturelle ting.

I Hue var det skikkelig mkkavr nr vi kom. S hele frste dagen gikk med til spille kort p en kaf. Litt herlig at det ikke ndvendigvis m skje s mye hele tiden. P kvelden spiste vi p en lokal-lokal restaurant hvor vi fikk servert mye mat!

Dagen etter dro noen av oss p motorsykkeltur. Det var skikkelig gy! Satt bakp mens en av guidende styrte. Her fikk vi skikkelig sightseeing. Kjrte p landsbyen, i smale gater, motorveien, beskte ett rismuseum, ett par kongelige graver og en arena hvor elefanter og tigere kjempet fr noen hundre r siden. Her kunne man fremdeles se kloremerke i murene etter tigrene som hadde vrt i fangenskap. Ganske brutalt.

S bar det videre til ett nytt nattog som da er det lengste hittil. Vi tok med oss pizza og spilte kort. Sovnet tidlig og vknet nr toget stoppet. Videre til en 4 timers busstur ut til Ha Long Bay. Dette er selve symbolet til Vietnam og er helt fantastisk. Etter ha sjekket inn p hotellet bar det ut p bttur. Her padlet vi i kajakk, spiste lunsj, beskte den strste og flotteste gruven og bare koste oss. Lite kan sl flelsen av sitte p dekk, nyte utsikten og hre lyden av blgene. Balsam for sjela!